-->
BLANTERWISDOM101

4 golongan manusia yang haram disentuh api neraka.

Rabu, 30 Januari 2019

1) HAYYIN
- Hayyin adalah orang yang tidak mudah marah. Dia juga tidak suka mengutuk kelemahan dan keburukan orang lain. Jiwanya sangat teduh dan tenang.
2) LAYYIN
- Layyin adalah orang yang sopan dan baik dalam kata-katanya. Lembut dan tidak suka bersikap kasar dan sentiasa mahu kebaikan untuk orang lain. Tidak marah dengan mudah jika berbeza pendapat.
3) QARIB
- Qarib adalah seseorang yang mempunyai sikap murah senyuman, mesra dan akrab terhadap orang lain. Dia mempunyai wajah yang berseri dan selalu menyampaikan salam.
4) SAHL
- Sahl adalah orang yang tidak menyukarkan sesuatu perkara, tidak suka berbelit-belit, tidak suka mengganggu orang lain dan sentiasa membantu menyelesaikan masalah orang lain.
Share This :
awang

Awang Darmawan, S.Pd. is a Bachelor in English Education and working as an English Instructor at various institutions, schools and universities and has experience in teaching English learning for foreign learners and Language research. Further information : Awang Darmawan, S.Pd. Contact Person: 0852 8745 7557 E-Mail: Awangdarmawan19@gmail.com

0 komentar